CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Wednesday, April 22, 2009

nil dan mesir itu jodohkah???


haa..ni yg salu kite dari ayat2 cinta tapi aku xtgok~sumpah!
hahaha*walhal lyn sorang2 tyme pg jumaat*..ade orang kabar kt aku zaqziq tempat nabi yusuf dgn zulaikha brtemu..wah~kire klau nak mncari jodoh mungkin leh jumpe kot shbt2..tapi kan bile dfikir2 kmbali Allah mnjadikan semua itu dgn sebab..so pertimbgkanlah mesir dan sungai nil itu adalah jodoh~huhu..bg aku sungai nil tu mcm tempat luahan prasaan aku jer..die la yg sanggup dengar rntihan tiap2 kali aku mlintas jmbatan tuh..hebat bukan allah mnjadikan sungai utk mmbuatkn manusia itu bertamadun?tapi rosak jgk muka bumi ni dgn tgn2 kita..huu..bknkah bumi ni amanah allah kt kite??sgguh amanah itu adalah bnde yg paling berat dalam dunia..berani galas tggungjwab?..fikir2 kanlah..

kalau ikut ak blajar sejarah*subjek faveret nih*sungai nil terbahagi pd 2:nil biru and nil putih..tapi kt zaqziq nih ak nmpk nil hjau jer~haih Allah bg faveret kaler aku gak..hua3..ak mmg suke duk tepi sungai nil tyme blik kls.dpt hilangkan tnsion..rase mcm sume prob ak mngalir dgn air sungai ni skali..hee..n dats y aku nak promote kt korg jagelah sungai nil kite ni..hahaha..mentang2 la bapak aku keje kt syarikat air..

alhmdulilah siap posting 3rd tok april nih.hehe.di kala ini nak kongsi satu lagi puisi ngan korg cz akibat pg td lewat bgun sbuh..SETAN TARIK AKU TIDO BALIK!!..haha

pagi tadi bumi gaza menangis lagi
aku terus nyenyak dibuai mimpi
celik mataku
sesal sudah tak berguna lagi
ke mana qunut mu
wahai anak muda??

mana janji manis mu di matho dulu?
ibumu rajin nian dgn solat dhuhanya
tak putus2 mgalir air mata
bagaimana engkau
wahai anak muda??

skrin hitam acer itu mmbutakan mu?
hitam sungguh hatimu
tajam sgguh herdikanmu
hingga luka hati sahabatmu
buruk sgguh sngkaanmu

sedarlah
umatmu kini kian hilang
umatmu kini ditindas
segerakanlah solatmu
molekkanlah bacaan kitabmu
rajinkanlah dirimu
MUMTAZ itu sasaranmu

3 comments:

Aisyah Khadijah said...

salam~

heee, dah lama nak post komen, tunggu masa yang sangat sesuai ja..

bez gak sajak nie, buat sendiri?
[aku minat bab-bab sajak ni :p]

nil & mesir
aku suka jalan-jalan di kafr zind sorang2 lepas abis kelas 2 minggu sekali untuk beli aruz bil laban.. sedap

terlebih komen.. sorry

p/s: ternampak banyak pencemaran bahasa.. hahaha

nazihahisa said...

nad tinggal solat! ko neyh...

pst:: nk tenangkan hati di tikar sejadah lebih mendamaikan.. ;D

nadhar said...

huu~sajak sendiri la nih syifak~

x tinggal solat juz lmbt bgun~heheh

bapak aku taw mmpos aku~