CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sunday, July 26, 2009

kahwen awal atau couple?

"ko nak jumpe parents die?","awal giler dol nak kawen"..antare ucapan yang kita salu dengar bila menyatakan hasrat nak kawen awal..baru nak nyatakan hasrat da mcm soalannya..bila da kawen pulak kita kan dengar cmni,,"kawen pon pakai duit mak ayah",,"duit makan pon orang bagi"..cmtu pulak yang orang2 kate..hahaha..nak wat camner mulut orang memang takleh tutup..kan?ade je bende tak kene..ok lets get back to reality..nak tanye pendapat salah ker kawen awal??ade jer seribu satu alasan yang kater salah and ade juga satu seribu satu alasan yang kate betul..it depends on how ur mind was set and getting set..


reality nyer hidup hari ni..parents lagi suke biar tengok anak berkepit dengan entah sape2 then rase anak die selamat dengan orang tuh..boleh bawak dari subuh sampai maghrib..rilek ajer..tuh hakikatnyer kat parents..kadang2 masuk umah sendiri pon macam da taraf suami..dialu2 kan tanpa segan silu muka tak tau malu masuk umah orang bawak ulat bulu..so kat cni la peranan parents kene jage anak2 pulak yer..banyak da ibu bapa tersilap tapi masih boleh betulkan kesilapan selagi tak terlewat..jangan nasi da jadi bubur lambuk..jangan nak berak baru nak gali lubang..serabut jawabnyer..

ok2..takleh nak salahkan pihak parents jer..jom salahkan kita sebagai anak2 pulak..hehe..tak fair la cmtu kan?anak muda hari nih,,*bukan aku yer aku da uban..hua3* bile nak cakap pasal kawen jer..haa..alasan yang paling famous die bagi :

1.hidup panjang lagi rilek lu...

*cayalah bro lu kira umur lu kah??*

2.tunggu hidup stabil dulu..
*biler nak stabil pon tak tahulah*

3.muda lagi enjoy dulu
*hahaha..umur muda untuk enjoy..nti jawab la dengan malaikat eh?umur muda aku enjoy


dan berbagai lagi alasan..tapi yang peliknya aku da penah wat eksperimen ni..ade jer orang cakap sayang awk la,ape la,bla2..tapi bila aku ajak jom kawen..mule la..errr..errr...terkebil2 lidah nak jawab..pastu aku follow up lagi..mntak alamat rumah..awak tak tahu umah saye la..mcm aku takleh tanye posmen..taw pulak takot nak kawen..tapi kalau kapel berani jer..orang no 1 angkat tangan tuh..haih..saket dol bile2 pk balik kapel..kalau putus cinta..pergh..tak ker rase mcm hati kene siat2,kne blend2 sampai lumat..pastu ade lagi yang cakap nak abeskan study dulu baru nak kawen,ni terpulang la tapi jangan la mencari cinta kalau nak cncentrate study yer..heheh..be firm to our words..uhuhu..aku tak sanggup..bergantung tanpa tali..buat titi g nerake..pahale pon tak semane dosa aku lagi la di mane2..ish3..tapi aku penah satu jawapan yang paling baek..kalau awak suke saye,jumpe keluarga saya bincang dengan mereka..


so kepade anak2 yang cintakan ibu bapa jangan tarik mereka dalam neraka if sayangkan mereka dan begitu juga kepada ibu bapa yang sayangkan anak mereka..tangan2 kan aje..heheh..degil sangat..if korang tak sayang sape2 pon..sayang jela diri sendiri dari masuk api nerake..


~sekadar nukilan hati~

16 comments:

Anonymous said...

weyh my fren..
nikoh la..xabih kredit..xabih maso dok ym..xperlu sengih2 dok yamee..
nikoh bley tutup pintu zina..
nikoh la..
ORG KATE masih muda...zz..
tu org kate..bkn dia yg nikoh..
nikoh la..aku follow lpas ko..
kamon lar..

Anonymous said...

kepada Anonymous pertama,aku tau ko perlu nikoh ni..heheh
masuk bait muslim la pas ni..
kamon ar nad,ko on,aku follow,tapi 3tahun pastu ar
:)
lesen dah ada ...:)

nadhar said...

hahaha..aku tau doh sapo duk nulih nih..hehe..ape kate ko mule je dulu..nape mesti aku??haahaha..sori yamee tuh xde sape pon aku fedup2 aku biar jer...

tqah mamat said...

urmm..
bgus gak topik kali nie nad..
better kawen awal la..
kalu niat tue ade, kawen je la..
nad, mcm ade pengalaman je?? huhu
tp ktorg sume kawen lps nad la ye.. hehe

nadhar said...

ohh..tidak tiqah tak mungkin lepas nad..awal kan ckit...nad tak mungkin melangkah bendul~

Wanie Azeera said...

"tapi aku penah satu jawapan yang paling baek..kalau awak suke saye,jumpe keluarga saya bincang dengan mereka.."

jawapan wanie nih, jawapan wanie haha.. gurau2

nad! bagus2 keluar dgn tajuk ni. bagus2.

teruskan dengan tajuk2 menarik.

rattrapt11 said...

salam...topik xyah sembang xper...sebenarnya nad nk cari populariti je ni....tul x nad...saje je ko tmbul isu ni..mn nk tau ada pijat lipas kambing sangkut ke ko je....jgn lupa kita pnya dating....

totti 10 said...

topik tipikal plajar timur tengah.
aku pon tatau asal
pelajar2 timur tgh slalu mainkan isu ni

nadhar said...

baek ustaz amir..awal pagi..

wanie tak elok tipu~

farouk da boleh tamat zaman bujang~

Aisyah Khadijah said...

salam~

aku rsa cam tau ja sapa dak yg buat jwpn neh

"tapi aku penah satu jawapan yang paling baek..kalau awak suke saye,jumpe keluarga saya bincang dengan mereka.."

ehemm

nazihahisa said...

jgn lupe jemput aku nad.. siap ko tak ajak aku.. hahah aku sokong ah pndapat kau.. n btw.. ko dah ade calon lom? asik jiwa kacau je.. hohoh

zureen bambam said...

salam nad.
ngee;DD
aku tau.haha
emm.
jarang ada lelaki yang aku dengar dah ready nk ke arah itu.
ko 1st membe aku kot yg mengutarakan soalan itu.
aku rase.
tak slah.
kalo ko da ready dgn tanggungjwb yang begitu sangat la besa.
pape pn..
anything just inform me.
aku pn dekat je kot nk kenduri ko nnt.hahaa;PP
best of luck nadhar!

rattrapt11 said...

nad mencapap je..
awek dia reject dia...cz dia dpt jayid...awek dia lg power...xsama taraf...
so kira nad ni direject ar....

nadhar said...

haha..mane der kne reject ustaz amir..nti kne prank dengan unit hisbah lagi..

ye zuryn boleh tumpang letak lembu kt umah nenek ko~

rose jiwa tak kacau yer..hhee

Wanie Azeera said...

oh wanie muda lagi hahhaha

Anonymous said...

khwn awl xsaloh malah btamboh2 pahalo sebak mndirikn masjid n elok pelbagai zina
tapi ia akn jdi saloh bilomano prkhwnn td rntuh disbbkn kurngnya ilmu rumhtggo n ilmu2 agama utk bimbing pasangannya..
pokoknya dong,bilo dah sedio dgn ilmu2,tgjwb,yakin dgn peranan msing2 utk pasngnnya,maka berkhwinlah.
selbihnya,insyaAllah serohkn padaNya..