CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Tuesday, May 12, 2009

bicara exam praktikal

alhamdulillah selesai sudah exam praktikal kami..huu..aku ingt dz year pnyer praktikal macam rehersal je tok next year..kan2?hahaha..tapi yang pasti praktikal bagi physio la yg paling mendebarkan..worth a wait..huhu...jom kite tgok ape yang aku lalui sepanjang exam praktikal:

praktikal anatomy:

di kiriku faz,di belakangku hakim,di depanku halimah..

dan sape yg kt tengah2?mstilah aku kan?hahaha...
segalanya lancar alhamdulillah until...
kt mayat..huu..mncari nerve yang payah..naek pusing gak pale pk..last sekali setelah dteliti dgn waktu yg amat pnjang iaitu 1.30 minit..bru dapat answer..
usai xm..kat umah..orang sebelah kiri bertanya:
"nampak cnfident je jawab"..ahaha..
"bwat2 aje"..balasku..*xkn nak tunjuk muke payah kan?*

tapi praktikal anat mmg best~

praktikal histo:

aaaaaaaaaaaaaa....aku xsuke tgok slide..hehe
tapi slide pon alhmduliah bleh jwab..
cz aku dgn anuar naek bosan da tgok..
*thanx anuar yg banyak membantu*
huu..time lukis thymus..mule2 cm blank ckit..
hee..tapi setelah di check oleh dr.Azzah..bru la ok skit..
*aku xmnat lukis2 nih*
tyme view slide anuar tepi aku..anuar pon nervous..hua3
smpai slide yg next tuh..bkn kt microscope jz picture je..
die bwt2 rajen g view undr microscope..huhu..kelakar giler~

praktikal biochem:

haa..ni la subjek yang patot dikatakn senang..
tapi..aaargghh..aku careless..*bengong nad*
dahla baju yang tenna bagi kne methyl red..
huu..salah satu bnde yg brhrge dalam hidup tuh..sob3
lab coat pon kne gak..geram2..aku buang aje..
tangan luke plak tuh..*Malang bertimpa2 di situ*
namun alhmdulilah urusan dprmudahkn...
dapat gak dextrin as result..
walaupun mule2 dapat peptone..
*jauhnye beze kn?*

praktikal physio:

huu..Allah je taw betape gusarnye hati..
malam td xleh tido..duk termenung..xlelap2..
pg td melangkah ke kuliah..bru rse tenang..
*sebab mendengar khabar nizar jadi MB*..hehehe
then..yang peliknye..aku xsabar2 nak jwb..walhal hti mmg gemuruh r..
alhmduliah dapat group first yg masuk..
hee..dapat plak haemoglobin content..ingat2 lupe2 je pon..
namun satu rase feeling sedap hati..
then aku da x tahan dok lame2..
aku pggil dr kamelia@camelia..*aku xtaw spelling nyer*
huu..rezeki kami ber3 aku mujahid dgn fitri dapat disoal scare brjemaah~
tapi..time wat palpatory sekali lagi aku nervous..hahha..
kne la wat 2x kat fitri..tapi rase gmbire sgt..
cz rse macam doa dmakbulkan je..Alhmdulillah..
habis je praktikal physio rse mcm best plak praktikal physio nih..

psst:thanx jaja bawakkn lab coat today,thx tiqah bg aku pinjam tok 6 tahun
now tinggal la oral n written je yg mnanti..
jangan rase down lagi..it's never too late..
moga2 same kite dapat mumtaz..huu...
insyaallah~wasalam










0 comments: